vrijdag 26 april 2019

Mijn mama is de liefste

Zondag 12 mei vieren we Moederdag! 
Tijd om alle mama's eens te bedanken 
voor alle liefde en goede zorgen die ze dagelijks aan hun kapoen(en) geven. 

In de klas vertellen wij graag eens over onze mama's.
Mag ik vragen om 1 foto van mama te bezorgen. 
Uw kleuter mag zijn/haar mama eens voorstellen aan de andere kleuters. 
De foto zullen we daarna aan ons bord in de klas hangen. 

We luisteren ook graag naar het verhaaltje 'Mama kwijt' van Chris Haughton. 


In het verhaal geraakt uil zijn mama kwijt.
Samen met eekhoorn gaat hij op zoek naar zijn mama.
Uiteindelijk vinden ze de mama van uil terug. 


Met dit boek maken we in de klas gevoelens bespreekbaar.
Ben ik ook al eens bang geweest? 
Waarom was ik bang? 
Maar ook de andere gevoelens komen aan bod.   
Wanneer was ik blij? 
Ben ik wel eens boos? 
Wat maakt mij verdrietig? 
We gaan dansen op blije muziek, op boze muziek...
En nog zoveel meer... 

Veel blije groetjes van juf Ann-Sophie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten